Ingrid Timmer
Head of Marcom NL CANAL+ Groupe
2023 - week 36

Join The Brigade

Vroeger was BNN een van de weinige omroepen die juist in de zomer nieuwe programma’s lanceerde. Tegenwoordig, onder andere ook door de opkomst van de streamers, zie je gelukkig ook dat andere omroepen ervoor kiezen om (nieuwe) programma’s te lanceren in de zomermaanden.

Zo wist RTL mij te verrassen met het programma van Elise Schaap (BlaBlaBla met Schaap). Waarin het blik RTL-sterren dat werd opgetrokken mij opviel, maar ik voor de rest erg heb genoten van de humor en het talent van Elise. Zelfs bij de NPO wordt niet meer alles ‘vastgehouden’ voor september, want eind juli werd er gestart met een nieuw seizoen van De Slimste Mens.

Bij Canal Digitaal met onze eigen TV App vind je het hele jaar door nieuwe releases, maar denken we uiteraard wel na over het beste launch-moment en roll-out van een serie. Alles in 1x of juist weekly release? Per serie afhankelijk, maar voor de nieuwe CANAL+ Original The Brigade waar ik voor zeven Europese landen momenteel een campagne creëer kiezen we voor een staggered release. Sinds juli ben ik naast Head of Marcom in NL ook onderdeel van het central team in Luxemburg. Hier probeer ik om synergie te vinden en campagnes, creatie en ideeën te delen.

Vandaag de laatste assets uploaden voor deze nieuwe serie en de final touches in het campagne materiaal doen. Een van de leukste dingen aan mijn job vind ik dat ik kan meedenken over de strategie van de serie. Campagnehaakjes, social assets, PR-ideeën en daarnaast samen met een creative agency alle materialen maken. Met uiteraard duidelijke branding, guidelines, KPI’s en een stevig owned media plan. En dat is soms best een uitdaging, gezien de verschillende talen (wist je dat het Tsjechische alfabet 42 letters heeft?), maar ook omdat wij met verschillende branding werken. Voor Tsjechië, Slowakije, Zwitserland en Oostenrijk zijn we actief met CANAL+, maar we werken daarnaast ook met M7-branding voor de verschillende merken (TV Vlaanderen, Canal Digitaal, Focus Sat, HD Austria, Skylink & Direct One). Zoals je begrijpt, niet altijd even handig voor creatie.

Hou jij als fan van politie-series en stevige achtervolgingen? Dan is The Brigade een must-see. De serie gaat over een speciale Franse politie-eenheid die terrorisme bestrijdt. Voormalig special forces-soldaat en nu nieuwe teamleider Said doet er alles aan om een bendeoorlog in Parijs te voorkomen. Maar of hem dat ook lukt zonder zelf zich tot de misdaad te wenden is vanaf 1 december exclusief bij Canal Digitaal te zien.

Ingrid Timmer
Head of Marcom NL CANAL+ Groupe

De week van Ingrid Timmer

Head of Marcom NL CANAL+ Groupe
2023 - week 36