Ward van den Bosch
2018 - week 22

Altijd dingen blijven vieren

Zoals goede co-founders betaamt, sluiten we de week samen af. Vandaag zitten we met chef sales en chef video van Mood for Magazines, de uitgever van LINDA.tv. Na twee succesvolle seizoenen van ‘Dagboek van een Weddingplanner’ willen we een nieuw haakje zoeken voor een spin-off.

Er heeft zich al een leuke adverteerder gemeld, maar die moeten we natuurlijk wel passend in het idee verwerken. De brainstorm levert al meteen een te gek format op dat we aan de sponsor kunnen voorleggen. Dit is ook meteen het mooie aan web-tv. Je spreekt af, je brainstormt en daar komt leuke short form content uit. Iedereen aan boord? Maken maar! Daar kan de tv-wereld wel iets van leren.

Na de lunch hebben we een afspraak met adviseur Arthur Clement die ons met de rebranding helpt en ons als marktkenner van waardevol advies voorziet. Met online video zitten we in een markt die nog veel veranderingen aan het ondergaan is en volwassen moet worden. Dan is het fijn om een ervaren klankbord te hebben.

Uit ons gesprek blijkt ook dat we vorig jaar 300 video’s hebben gemaakt, daar hebben we in alle hectiek nooit bij stil gestaan. Dat zijn een hele hoop arbeidsuren voor ons jonge en creatieve team. Mooie content voor veel verschillende doelgroepen.

We maken deze video’s met veel plezier en we vergeten nooit goed te wrappen ongeacht de grootte van de productie, want successen moet je blijven vieren! Daarom gaan we nu proosten (lekker vroeg) op een nieuwe productie, want we hebben zojuist een go gekregen.

Ward van den Bosch & Vanja Mlinar
Founders Awesome Originals

De week van Ward van den Bosch

2018 - week 22