Tennisbond KNLTB kiest Team5pm als TikTok-partner
dinsdag 4 juli 2023

Tennisbond KNLTB kiest Team5pm als TikTok-partner

De Nederlandse tennisbond KNLTB heeft de handen ineen geslagen met Team5pm, een agency gespecialiseerd in data-gedreven videocontent. Met een TikTok-strategie op basis van onderzoek hopen zij de online zichtbaarheid van tennis onder jongeren te vergroten.

Team5pm is verantwoordelijk voor de creatie en distributie van de TikTok-video’s en de optimalisatie van het TikTok-kanaal. Samen met een groep jeugdambassadeurs ontwikkelde KNLTB dit jaar MuurMasters, een YouTube-serie gericht op de binding met jeugdleden te versterken.

De in-house productiestudio van Team5pm vertaalt deze long-form YouTube-video’s door naar geschikte short-form video-edits voor TikTok. Daarnaast heeft de agency een contentstrategie ontwikkeld bestaande uit meerdere tennis-formats die in juni, met de lancering van het TikTok-kanaal, live zijn gegaan.

Veelbelovende eerste resultaten
“Samen met de videospecialisten van Team5pm zijn we erg druk geweest met de TikTok-lancering van KNLTB. Het is dan ook geweldig om te zien dat we met onze tweede video na 48 uur al 225.000 views hebben behaald”, aldus Lotte Onland, Coördinator Online Content KNLTB. “De eerste resultaten laten zien dat de kijkers ook écht de jongeren zijn. Een doelgroep waar we voorheen moeite mee hebben gehad om direct te bereiken.”

“Vanuit onze roots op YouTube hebben wij een data-gedreven aanpak ontwikkeld. Deze vertalen we nu succesvol door naar andere videoplatforms”, aldus Ronen Wolf, CCO Team5pm. “Ik ben enorm trots op onze TikTok-samenwerking met KNLTB. Samen laten we zien dat je als merk aan de hand van dedicated TikTok-content de jongeren op een nieuwe manier kan bereiken.”

Bron: Team5pm/BM
Foto: CCO Team5pm Ronen Wolf met Account Manager Yara Mureau en Coördinator Online Content KNLTB Lotte Onland

Bericht delen