BM #Shorts: Nieuw kijkonderzoek maakt nieuwsgierig
vrijdag 25 augustus 2023

BM #Shorts: Nieuw kijkonderzoek maakt nieuwsgierig

Over het nieuwe NMO Kijkonderzoek is al veel gezegd en geschreven. Met deze Nederlandse wereldprimeur wordt een enorme stap vooruit gezet in het inzicht in mediagebruik.

Zeker fase 2 in het tweede kwartaal van 2024, als de panelomvang naar 1.850 huishoudens (oftewel 3900 personen) gaat, maakt nieuwsgierig: dan wordt ook online videoconsumptie en het mediagedrag op smart tv’s, tablets, smartphones en computers in een huishouden aan de data toegevoegd.

Uiteindelijk is het mogelijk om ‘video totaal’ in kaart te brengen. Dan is het alleen wel belangrijk dat ook de grote, internationale streamingplatforms zich bij het NMO aansluiten. Dat is nu nog niet zo, maar die kans wordt groter als ze ook meer met advertentiemodellen gaan werken.

Zo heeft Netflix zich aangemeld bij BARB, de Britse kijkcijferorganisatie die vanaf begin november Netflix’ cijfers in het Verenigd Koninkrijk gaat bijhouden. En hier mag Videoland natuurlijk niet ontbreken…

Bron: BM

Bericht delen