Stijn Ouwehand
Senior Creative Simpel Media
2020 - week 17

The Next Big Thing

Het nieuwe format Lockdown is hard op weg om de wereld te veroveren. Het eerste seizoen in China is nog niet afgelopen of het programma is al verkocht aan vrijwel alle landen ter wereld.

In de Nederlandse versie worden 17 miljoen kandidaten gevolgd tijdens een nog onbekende periode. Volgens de producent, die eerder met series als SARS en Ebola wist te verbazen, een uniek gegeven: “Nog nooit had een programma zoveel kandidaten, mensen uit alle lagen van de samenleving – van vakkenvuller tot minister-president: iedereen doet mee!”

Veel scheidingen en baby’s!
In het programma moeten kandidaten zoveel mogelijk thuisblijven. Fabrieken, kantoren, restaurants, theaters en musea, sportclubs en scholen; alles wordt gesloten en op vakantie gaan is er niet meer bij. Volgens de producent belooft het ‘emotionele televisie’: “Lockdown test gewone mensen door ze plotseling 24/7 thuis te laten werken, leren en leven – wat doet dat met je, met je relatie, je gezin, je geestelijke en lichamelijke gezondheid? De kijker kan in elk geval veel scheidingen én nieuwe baby’s verwachten.”
Een ander uniek gegeven van Lockdown is dat kandidaten precies anderhalve meter afstand moeten houden tot alle andere kandidaten. “Doen ze dat niet, dan kan dat betekenen dat ze uit het spel liggen, maar de twist is dat ze daar dan pas later achter komen. En tijd om afscheid te nemen, is er dan nog nauwelijks. Drama gegarandeerd!”

Was het maar een slecht idee
Lieve collega’s, was bovenstaande maar gewoon een slecht idee waar we met z’n allen op konden afgeven. Corona houdt ons aan de buis, maar voorlopig ook aan huis gekluisterd. Ik wens iedereen daarbij veel sterkte. We moeten onszelf opnieuw uitvinden, als mens, professional, als bedrijfstak en als samenleving.
Wil je weten of dat lukt? Blijf dan kijken! Voor nu, fijn weekend.

Stijn Ouwehand
Senior Creative Simpel Media

De week van Stijn Ouwehand

Senior Creative Simpel Media
2020 - week 17