Stijn Ouwehand
Senior Creative Simpel Media
2020 - week 17

Taart

Afgelopen augustus kwam ik terug van vakantie en werd onthaald met taart en bloemen. Goh, ze zullen me wel gemist hebben! Nee, surprise – je bent vijf jaar in dienst. Nou, lief. Ik heb ik bij een veel mooie bedrijven gewerkt, maar verreweg het langst bij Simpel Media. En niet zonder reden.

We maken grote titels als Ik Vertrek, Het Mooiste Meisje en Hunted en kleinere, maar maatschappelijk relevante programma’s als Net ff Anders en Back on Track. Van mainstream Frans Bauer of Grenzeloos Verliefd naar documentaires als Operatie D-Day of Voor het donker wordt. Van pionieren met VR in De Perfecte Verbouwing tot jarenlange ervaring met de crime titels voor Kees van der Spek en programma’s als De Douane en TPE.
Klinkt wellicht als ‘brag sheet’, maar is bedoeld als ‘happy sheet’, om te vertellen hoe breed het creatieve spectrum is. En dat wordt alleen maar breder nu we ook pitchen bij Netflix, Disney en Amazon. De snelheid waarmee we kunnen schakelen, is groot. Alles is bespreekbaar, weinig is onmogelijk. Niet in de laatste plaats omdat we onderdeel zijn van EndemolShine Group en de samenwerking met collega’s in binnen- en buitenland ontzettend inspireert. Overigens zou ik liever praten over titels die we nu in ontwikkeling hebben, maar da’s geen goed idee hier.

Nog meer taart?
Ja, The Cocaine Trail trekt minder kijkers dan gehoopt en toch, aan buitenlandse interesse geen gebrek. Op de MIPCOM in oktober vorig jaar – toen Corona nog gewoon een biertje was – heeft EndemolShine Group het format flink gepusht en inmiddels wordt het in een aantal landen gepitcht. Logisch, want de yogasnuiver vind je overal ter wereld. Dus met een beetje geluk eten we binnenkort weer taart – en dan niet omdat ik, maar dit format is gaan reizen; het hoogste doel van elke ontwikkelaar.

Stijn Ouwehand
Senior Creative Simpel Media

De week van Stijn Ouwehand

Senior Creative Simpel Media
2020 - week 17