Margaret Stanneveld
Manager Sales Dutch CORE
2022 - week 13

Nieuw

Vandaag heb ik tijd ingepland om nieuwe documentaires te bekijken. De acquisitie van programma’s die internationale potentie hebben, is een belangrijk onderdeel van wat we doen als sales agent.

Door de content van de omroepen en producenten in de gaten te houden, blijven we op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Leuk om te zien wat makers bezighoudt en welke prachtige nieuwe programma’s gemaakt worden in ons kleine landje. Dat Nederlanders sterk zijn in het maken van unieke documentaires is keer op keer gebleken.

Vaak als ik ‘s avonds iets voorbij zie komen op één van de NPO-kanalen, ga ik gelijk in de acquisitiemodus. Is het actueel? Heeft het programma een bijzondere insteek? Hoe is het gemaakt? Wat zouden ze er in het buitenland van vinden? Dit zijn zo vragen die dan door mijn hoofd schieten.

In het bijzonder kijk ik naar onderwerpen die iedereen over de hele wereld bezighouden, zoals de oorlog in Oekraïne, duurzaamheid of de klimaatcrisis. Met dat in mijn achterhoofd kijk ik naar wat wij zoal in de catalogus hebben of wat in de pijplijn zit bij de omroepen en producenten. Korte lijntjes met de omroepen en snel schakelen is dan echt noodzakelijk.

Gelukkig werken we prettig samen met onze salescollega’s en denken producenten ook met ons mee. Zo komen we samen tot succesvolle deals en zijn de mooie Nederlandse documentaires te zien van Spanje tot Hong Kong en van Zweden tot Qatar.

Margaret Stanneveld
Manager Sales Dutch CORE

De week van Margaret Stanneveld

Manager Sales Dutch CORE
2022 - week 13