Dunja Engelbracht
2017 - week 45

Never a dull moment

Als ik een motto zou moeten bedenken voor mijn baan, dan is dat toch wel ‘never a dull moment’. Ik kan mijn week op de maandag nog zo goed plannen, maar in een altijd veranderend medialandschap – en met drie zenders onder mijn hoede – is geen dag hetzelfde. En gelukkig maar, want dat zou niet avontuurlijk genoeg zijn.

Na het snel scannen van mijn inbox en het doornemen van het medianieuws stap ik straks de brand team meeting van TLC in. Voor elke zender is een speciaal brand team gevormd met collega’s uit alle disciplines, die gezamenlijk verantwoordelijkheid dragen voor de zender. Dat ik mij moet opsplitsen in drie teams is soms wat uitdagend, maar onwijs leuk omdat ik zo met (bijna) alle collega’s binnen Discovery Networks mag samenwerken.

Een van de punten straks op de agenda is het programma 90 Days To Wed: Before the 90 Days, dat einde van de maand start bij TLC. Voor de kenners onder ons: een heerlijke guilty pleasure. Speciaal aan deze editie is dat de koppels al gevolgd worden bij hun eerste ontmoetingen. En nog specialer: er zit een Nederlander in. Dat maakt het voor mijn werk natuurlijk extra interessant.

Veel van de content die op onze zenders te zien is, wordt internationaal geproduceerd. Dat betekent dat we kunnen kiezen uit veel goede en sterke programma’s, maar dat houdt ook in dat in verhouding met de andere Nederlandse zenders een stuk minder lokale producties te zien zijn. En juist met de Nederlandse programma’s (liefst met BN’ers) of series met een Nederlands haakje kunnen we veel meer PR genereren. We omarmen dan ook de Amsterdamse Jesse die meedoet aan 90 Days en benutten volop zijn enthousiasme om mee te werken aan verschillende interviews.

Voorgaande betekent overigens niet dat we helemaal geen lokale content hebben op onze zenders, integendeel: van het inmiddels bekende transgenderstel Louisa & Rosanna (het meest bijzondere liefdeskoppel dat ik ken!), de fietsende vlogger Bas (hij is inmiddels aangekomen in China), Thijs en Joep a.k.a. de Bucket Boys (de nieuwbakken hosts van een nieuw seizoen How Do They Do It?) tot aan de bevallingsverhalen eerder dit jaar in Bevallen met…

En ik mag natuurlijk niet de mooie serie De Haven van Rotterdam vergeten. Met in de spotlight de stoere havenarbeiders is deze serie een ode aan de haven. Eén ding kan ik je vertellen: hun werk is óók niet saai. Benieuwd? Daarover morgen meer.

Dunja Engelbracht
Press & Communications Executive Discovery, TLC & ID Benelux

De week van Dunja Engelbracht

2017 - week 45