Mark van der Werff
Founder & Creative Director LifeHunters
2025 - week 24

Les 2: Soms moet je iets groots loslaten

‘LifeHunters?’ zei ze, ‘daar heb ik nog nooit van gehoord.’ Ik had net enthousiast mijn idee gepitcht aan een nieuwe klant, en toen kwam die zin. Kort. Hard. Eerlijk. En ineens voelde ik het verschil. Vroeger, toen ik bij RTL werkte, was de naam vaak genoeg. Deuren gingen vanzelf open. Soms had ik het gevoel dat ik meer werd gebeld dan dat ik zelf hoefde te bellen. Dat is nu anders.

Ik ben Mark van der Werff, opgegroeid tussen televisie en reclame. Werkte bij Endemol, Eyeworks, RTL Nederland als Creative Director. Tot ik vijf jaar geleden besloot: ik wil iets van mezelf. Iets nieuws. Iets waarvan ik nog niet wist of het zou lukken. Zonder bekend logo als schild.

Dat ‘iets’ heet LifeHunters. We werken ondertussen voor merken als ABN AMRO, NS, Kruidvat, Calvé, Appelsientje, KWF. Maar ook voor onbekendere merken met grote ambities. Wat ze zoeken? Geen reclame om de reclame, maar campagnes die iets toevoegen voor het merk én de consument. Helpful Brandstories, noemen we dat.

Bij RTL leerde ik hoe je mensen écht raakt met een idee. Vooral van Ellen Meijerse, Matthias Scholten, Paul Cormont – streng, scherp, maar altijd raak. En alles draaide om effect en bereik. De klanten kwamen vanzelf. Maar nu? Geen grote naam om op te leunen. Geen mentor met wijze raad. Nu moet het idee alles doen.

We maakten een film met 100-jarigen (28 mln views). Over durven. Over keuzes. Over spijt. Eén vraag bleef hangen: ‘Waar had je vaker ‘ja’ op moeten zeggen?’ Bekijk ’m hieronder. Misschien is dit jouw moment.

De les? Soms moet je iets groots achterlaten om jezelf uit te dagen. En dan is ‘nooit van gehoord’ geen afwijzing, maar een uitnodiging. Om het waar te maken.

Mark van der Werff
Founder & Creative Director LifeHunters

De week van Mark van der Werff

Founder & Creative Director LifeHunters
2025 - week 24