Verisure, Henny Huisman en Maxime Meiland winnaars van Loden Leeuw
dinsdag 23 november 2021

Verisure, Henny Huisman en Maxime Meiland winnaars van Loden Leeuw

In het AVROTROS-programma Radar zijn maandagavond de drie gevreesde Loden Leeuwen uitgereikt. Beveiligingsbedrijf Verisure wint de prijs voor de ‘meest irritante reclame’, Henny Huisman sleept het beeldje voor ‘meest irritante BN’er in een reclame’ in de wacht en Maxime Meiland wint de Loden Leeuw voor ‘meest irritante influencer die reclame maakt’.

Meest irritante reclame
Verisure krijgt 44 procent van de stemmen en wint daarmee op het nippertje van de matrasreclame van Decupré. Kijkers stemden op de reclame van Verisure omdat deze taaltechnisch niet klopt en het ongeëmancipeerd wordt gevonden dat een vrouw haar man op werk belt om een alarmsysteem te regelen.

Meest irritante BN’er
Henny Huisman neemt met 48 procent van de stemmen voor de tweede keer de Loden Leeuw in ontvangst, dit keer voor de reclame van Meubelzorg. Hierin verrast Huisman een dame met een cheque van Meubelzorg en roept: ‘Surprise!’ Stemmers vinden de reclame een toneelstukje en geven aan dat hij op deze manier teert op het succes van de Surpriseshow. In 2008 kreeg Huisman ook al kritiek van de kijker. Toen won hij de Loden Leeuw voor zijn rol in de reclame van de Postcodeloterij. Bekijk hier hoe Henny Huisman de Loden Leeuw in ontvangst neemt.

Meest irritante influencer
Omdat irritante reclames zich tegenwoordig niet meer alleen beperken tot televisie, is dit jaar een nieuwe categorie geïntroduceerd: ‘meest irritante influencer die reclame maakt’. Tien influencers zijn in deze rubriek door de kijkers genomineerd en met 24 procent van de stemmen is Maxime Meiland met haar promotie voor HelloFresh verkozen tot winnares. De stemmers vinden dat Maxime met haar online posts alleen maar wil cashen en continu haar kind hiervoor inzet. Door de vele promoties voor HelloFresh komt, volgens de kijkers, het merk niet meer betrouwbaar over.

De Loden Leeuw wordt elk jaar uitgereikt door consumentenprogramma Radar. De prijs voor de meest irritante reclame is door het programma in 2002 in het leven geroepen en is de tegenhanger van de Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste reclame.

Bron: AVROTROS/BM
Foto: Roland J. Reinders/AVROTROS

Bericht delen