dinsdag 16 januari 2018

Televisieproviders informeren onjuist over HDTV

Uit onderzoek van Totaal TV blijkt dat Nederlandse televisieproviders nieuwe klanten onjuiste informatie over HDTV geven. Het onderzoek wordt in het komende nummer gepubliceerd, zo meldt het blad op de website.

Totaal TV heeft een groot klantentevredenheidsonderzoek gedaan onder de vijf grootste Nederlandse televisieproviders. Dit zijn UPC, KPN, Tele2, Ziggo en Canal Digitaal. Het is voor de derde keer dat Totaal TV dit representatieve onderzoek uitvoerde.

In ruim 80 procent van de gevallen vertelden medewerkers van de helpdesks van deze televisieproviders dat klanten als ze een HD-pakket afnemen en over een HD-televisie beschikken daadwerkelijk ook televisie kijken in HD-kwaliteit. Deze informatie is echter onjuist omdat slechts een klein aantal programma’s van de Nederlandse publieke en commerciële omroepen op de beschikbare HD-kanalen daadwerkelijk in native HD-kwaliteit worden getoond.

Grote winnaar van het derde klantentevredenheidsonderzoek van Totaal TV is net als bij het vorige onderzoek UPC geworden. UPC scoorde op vrijwel alle punten uitstekend. CanalDigitaal werd tweede, Ziggo en KPN deelde de derde plek en Tele2 kwam als minste uit de bus.

Het nieuwe nummer van Totaal TV, met hierin het complete onderzoek, ligt vanaf woensdag 5 oktober in de winkel.

Bron: Totaal TV

Bericht delen