dinsdag 16 januari 2018

RTL trots op resultaten september

De vier zenders van RTL Nederland hebben in september, de eerste maand van het nieuwe tv-seizoen, een gezamenlijk zenderaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar bereikt van 37,5 procent. Dat is vijf procent boven dezelfde maand vorig jaar (35,7 procent) en tien procent boven augustus 2011 (34,2 procent). RTL Nederland is op alle weekdagen marktleider en op vrijdag 30 september werd zelfs een gezamenlijk zenderaandeel bereikt van 54,4 procent.

Zowel de publieke omroep als de SBS Groep daalden in de doelgroep 20 – 49; respectievelijk naar 24,2 en 22,1 procent. Daarbij moet worden aangetekend dat de publieke omroep zich richt op de doelgroep 6+, en niet specifiek op de 20 – 49 doelgroep.

 

RTL 4 is bij de start van het nieuwe tv-seizoen de winnaar van de grote publiekszenders. De familiezenderbehaalde in september in de eigen doelgroep (Boodschappers 20 – 49 jaar) een zenderaandeel van 21,2 procent. Daarmee werd het de beste septembermaand sinds 1997. Ook lag september 2011 13 procent boven augustus 2011 (18,8 procent).

Blikvanger is The Voice Of Holland. De talentenshow trapte het tweede seizoen af ruim 3,2 miljoen kijkers en een zenderaandeel van 59,7 procent (Boodschappers 20 – 49 jaar). De tweede aflevering werd nog beter bekeken met 3,5 miljoen kijkers en een zenderaandeel van 62,6 procent (Boodschappers 20 – 29 jaar). De finale van Holland’s Got Talent volgt met 2,7 miljoen kijkers en 43,4 procent, terwijl Ik Hou Van Holland van start ging met ruim 2 miljoen kijkers en bijna 30 procent. Goede Tijden, Slechte Tijden beleeft goede tijden met op 23 september ruim 1,8 miljoen kijkers en een zenderaandeel van 33,7 procent (Boodschappers 20 – 49 jaar).

Bron: RTL Nederland/Broadcast Magazine

Bericht delen