dinsdag 16 januari 2018

Nieuwe vormgeving Nederland 1

Nederland 1, de meest bekeken zender van Nederland, introduceert vanaf vandaag een nieuwe zendervormgeving. Deze zet meer dan ooit de programmering centraal, van NOS Journaal tot Boer zoekt Vrouw en van Pauw & Witteman tot Overspel. Alle promo’s en zenderidents worden in de nieuwe stijl uitgezonden.

“Idents en tv-promo’s zijn de enige manieren waarop een zender rechtstreeks met de kijker communiceert, en daarmee de belangrijkste instrumenten om een sterk zendermerk te bouwen,” zegt Jeroen Kramers, hoofd marketing & promotie bij de NPO. “Het gaat bij de publieke omroep natuurlijk vooral om de programma’s, maar ook dat een zo breed mogelijk publiek ze kan vinden.”

Het nieuwe zenderconcept appelleert volgens de NPO aan het nationale gevoel. Door gebruik van de veelzijdige programma’s en presentatoren, in combinatie met panoramische beelden van het Nederlandse landschap. Daarnaast staan het rode zenderlogo en een nieuwe pay-off ‘wij zijn 1’ centraal in het concept. Het creatieve concept is ontwikkeld in samenwerking met OOQ, de audio is gerealiseerd door MOSES.

Nederland 1 is, sinds de introductie van het programmeermodel in 2006, de best bekeken zender van Nederland.

Bron: NPO/Broadcast Magazine

Bericht delen