Article header image

Vakvrouw in BM: Iris van den Ende

Als puber was ze verslaafd aan Amerikaanse series als Friends en Sex and the City. “Dat wil ik ooit ook maken,” dacht Iris van den Ende. Inmiddels is de 25-jarige dochter van Joop van den Ende directeur van haar eigen productiebedrijf: MediaLane.

In de serie Vakvrouw in Broadcast Magazine krijgt ze ruim baan. Bij Talpa maakt Van den Ende voor het eerst kennis met entertainment. Ze werkt onder andere drie seizoenen bij The Voice of Holland. “Veel mensen denken dat ik het tv-vak met de paplepel ingegoten heb gekregen, maar dat is helemaal niet zo. In de tijd dat mijn vader tv-programma’s maakte, was ik nog erg jong. Mijn ouders zaten allebei in het tv-vak, maar ik heb ze nooit op de vloer aan het werk gezien. Ik heb veel meer meegekregen van het theaterdeel van hun carrière. Wat ik wél van ze heb meegekregen, is het harde werken en voor het beste gaan. En natuurlijk dat je lol moet hebben in je werk; wat je ook doet. Maar het tv-vak heb ik bij John de Mol geleerd.”

Bij Talpa ligt de lat zo hoog dat je altijd verder moet kijken dan je neus lang is, constateert Van den Ende. “En ik heb daar zoveel verschillende functies gehad; van het verzorgen van de artiesten tot het maken van schema’s en begrotingen. Maar ik heb bijvoorbeeld ook geleerd om er altijd voor te zorgen dat de presentatie van een document of productieboek van A tot Z klopt en er verzorgd uitziet. Die hoge standaard heb ik meegenomen naar MediaLane. Ik denk dat ik daarmee veel vraag van het team om me heen.”

Het complete interview met Iris van den Ende is te lezen in Broadcast Magazine 344. Nog steeds geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van onze speciale actie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen