Article header image

Talpa versterkt internationale organisatie

Talpa ontwikkelt zich tot een full service mediabedrijf, waarin televisie, interactieve en andere digitale toepassingen samenkomen. Om overal ter wereld met partners en klanten zo goed mogelijk te kunnen samenwerken, worden de internationale verkoopafdeling en de afdeling Talpa Connect samengevoegd tot Talpa Global.

Bij de internationale uitrol is het van groot belang, dat behalve een tv format ook de daaraan gekoppelde digitale extensies gelijktijdig succesvol worden geïmplementeerd. Zo wordt Talpa’s format What do I Know (Weet Ik Veel) aangeboden met een geïntegreerde live play-along applicatie, terwijl reality blockbuster Utopia een online platform met zich meebrengt. Maar ook formats als The Voice (inmiddels bijna 60 lokale versies) en The Voice Kids (30 verschillende producties in het buitenland) hebben hun digitale extensies waar Talpa Global supervisie op houdt en ondersteuning aan verleent.

De vorming van Talpa Global markeert het vertrek van Igor Milder als Managing Director van Talpa Connect en de benoeming van Diana Buddingh en Kim Dingler, respectievelijk tot Director Global Productions en Director Marketing and Strategy. Igor Milder had zich in principe slechts voor een jaar aan Talpa verbonden. Hij is zeer bepalend geweest bij de implementatie van het connect-gedachtegoed binnen de Talpa-organisatie.

Onder leiding van Managing Director Maarten Meijs, bestaat het management team van Talpa Global verder uit financiële man André Adema, Kim Dingler en Diana Buddingh. Vanuit Talpa Global wordt het contact onderhouden met de productiebedrijven elders in de wereld: de eigen vestigingen in Los Angeles, Londen, Rome en Kopenhagen, de deelneming in Moskou en de joint-ventures met plaatselijke producenten in een groot aantal andere markten.

Managing Director van Talpa Global Maarten Meijs verklaart: “Het is geweldig om met de inrichting van de organisatie te kunnen inspelen op zowel de ontwikkelingen binnen de media-industrie als het internationale succes van je product. Binnen Talpa’s nieuwe global afdeling is de digitale tak verantwoordelijk voor alle extensies, stand-alone digitale formats en ancillary activiteiten waaronder gaming en online video. Daarbij wordt nauw samengewerkt met het internationale verkoopapparaat dat we al hadden staan.”

CEO van Talpa Holding Pim Schmitz voegt daar aan toe: “Met de integratie van International en Connect, gecombineerd met het aantrekken van een aantal zeer ervaren professionals, denk ik dat Talpa klaar is voor een nieuwe fase in het bestaan van dit full service mediabedrijf. Onze dienstverlening aan broadcasters overal ter wereld stond al goed bekend, maar komt nu op een nog hoger plan. Intussen ben ik Igor Milder erg dankbaar voor de tijd die hij aan ons gaf. Hij heeft Talpa op digitaal gebied geholpen onze blik de goede kant op te richten. Door zijn visie en strategie heeft de connect-architectuur een centrale rol in onze nieuwe organisatie gekregen.”

Kim Dingler
Als mede-oprichter en Managing Director van het Amsterdamse reclamebureau They is Kim Dingler het meest bekend. Zij werkte eerder voor Carat in Londen en Amsterdam en voor andere reclame- en mediabureaus. Ook was zij een aantal jaren Media & Communicatiemanager bij Heineken Nederland. In haar nieuwe functie bij Talpa Global gaat Kim Dingler zich vanaf half augustus onder andere bezighouden met de internationale positionering van de Talpa-formats, marketing en strategie.

Diana Buddingh
Als Director Global Productions houdt Diana Buddingh zich bezig met de uitrol, totstandkoming en continuering van Talpa-formats. Zij overziet, zowel creatief als productioneel, de programma’s op basis van Talpa-formats, zoals die in de eigen vestigingen, de joint ventures en overal elders in de wereld worden gemaakt. Zij stuurt een groeiend team van Creative Consultants aan, die de productie van Talpa-formats voor tv-zenders in de gehele wereld begeleiden. Buddingh heeft meer dan 25 jaar ervaring in de tv-industrie en werkte zowel freelance als in dienst van grote producenten als Endemol, Talpa en FremantleMedia.

Bron: Talpa

Bericht delen