dinsdag 16 januari 2018

Talentenjacht voor IT-baan in mediawereld

Speeddaten en er een baan in de mediawereld aan overhouden? Het kan op 9 mei bij DutchView en Infostrada. De media technologie partners organiseren een talentenjacht voor het werven van nieuwe gepassioneerde technici op het Media Park in Hilversum. Er zijn meer dan dertig banen beschikbaar.

Wimar Jaeger, wethouder Media en Economie van Hilversum, herkent de vraag naar technische mediaprofessionals: “Uit recent onderzoek onder mediabedrijven blijkt dat de behoefte aan technici groot is en groeit. Doordat de mediasector zo snel verandert, sluit het aanbod vanuit mediaopleidingen niet altijd goed genoeg aan op de dagelijkse praktijk. Met het initiatief Hilversum Media Campus (HMC) werken we aan een betere match tussen mediaopleidingen en -bedrijven, zodat de sector sneller over goed inzetbare mensen beschikt.”

DutchView en Infostrada verzorgen onder meer de techniek voor alle grote omroepen en producenten in Nederland en zijn verantwoordelijk voor de technische realisatie van programma’s als Utopia, Miljoenenjacht, De Wereld Draait Door en het Eredivisie voetbal van FOX Sports. “Ook grote online platforms als Pathé Thuis, Videoland en NPO Plus hebben wij zelf ontwikkeld en worden door ons beheerd en gehost. De laatste jaren zijn we als bedrijf sterk gegroeid. Om verdere groei mogelijk te maken hebben we een flink aantal vacatures openstaan. Met deze actie proberen we op korte termijn nieuwe en kwalitatief goede collega’s te vinden. Speeddaten past perfect bij de dynamiek in de mediawereld en het geeft deelnemers de kans kennis te maken met onze bedrijven” aldus Ralf van Vegten, CIO bij DutchView en Infostrada.

Op www.technologiemaakttv.nl staan de verschillende functieprofielen. Geïnteresseerden kunnen hun cv inclusief pasfoto uploaden en zich voor de speeddate opgeven. “We zoeken onder andere servicedesk medewerkers, broadcast- en network engineers, regietechnici en playout operators. Heel diverse functies waar we verschillende mensen bij zoeken. Tijdens de speeddate zoeken we de perfecte match. Deelnemers waar we de juiste klik mee hebben, krijgen diezelfde dag nog een kijkje achter de schermen en nodigen we uit voor een tweede gesprek. Na ongeveer twee weken maken we een definitieve keuze.”

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen