Article header image

Ster zoekt adverteerders voor de zomer

Ster heeft een zomer-clip online gezet en meldt dat adverteerders in die periode ‘een miljoenenpubliek’ kunnen bereiken.

‘Er komt een mooie NPO-zomer aan. Volop nieuwe programma’s, terugkerende klassiekers, nieuwsvoorziening en vermaak. Met voor een deel thuisblijvend Nederland mooie kansen voor merken om via Ster een miljoenenpubliek te bereiken met topprogramma’s zoals De Slimste Mens en Dertigers.’ Waarom Ster in dit geval verwijst naar Dertigers is niet helemaal duidelijk, want dat programma trok bijvoorbeeld op 27 mei slechts 250.000 kijkers op NPO 3.

Ster heeft de afgelopen maanden de inkomsten fors zien teruglopen. De organisatie heeft vorig jaar 173 miljoen euro verdiend aan reclame op de publieke omroep. Dat is 23 miljoen euro meer dan begroot door het ministerie van OCW. Ster denkt door de coronacrisis dit jaar tientallen miljoenen minder op te halen. Door de crisis korten veel bedrijven nu niet alleen op hun reclamebudgetten, de publieke omroep miste dit jaar ook het Eurovisie Songfestival. Verder gaan dit jaar het EK Voetbal en de Olympische Spelen niet door.

Deze video geeft een impressie van wat er deze zomer wel op tv, online en radio te beleven is.

Bron: BM/Ster

Bericht delen