Ster krijgt mede dankzij Oranjevrouwen meer reclamegeld binnen
Woensdag 10 juli 2019

Ster krijgt mede dankzij Oranjevrouwen meer reclamegeld binnen

Het gaat beter met de reclame-inkomsten van Ster en dat komt voor een deel door het succes van de Oranjevrouwen. Het WK voetbal leverde 5,5 miljoen euro op, dat was bij het EK twee jaar geleden nog ruim 1 miljoen.

De reclametijd rond de verloren finale van Nederland tegen de Verenigde Staten was het duurst. In de rust kostte een tv-commercial ruim 600 euro per seconde. In totaal haalde Ster rond de finale 650.000 euro op.

Het is sowieso een goed jaar voor Ster wat betreft inkomsten. Er werd over de eerste helft van het jaar 97 miljoen euro verdiend, dat is 11 procent meer dan een jaar geleden. Daarmee lijkt de publieke omroep mee te profiteren van de licht stijgende tv-advertentiemarkt.

Ster verwacht dat er onderaan de streep dit jaar 182 miljoen overblijft. Dat is 32 miljoen meer dan waar het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in de begroting rekening mee houdt. Ster hoopt met de cijfers het ministerie te overtuigen om niet in te grijpen in de reclames bij de publieke omroep, omdat ze veel geld in het laatje brengen.

Bron: NOS/BM

Bericht delen