Recordmaand voor BrandDeli
BrandDeli heeft de maand juni afgesloten met een marktaandeel van 19,8 procent in de doelgroep 20 t/m 49 jaar, een stijging van 27 procent vergeleken met juni vorig jaar. Niet eerder was het gezamenlijke marktaandeel van de zenders zo hoog.
In primetime steeg het marktaandeel met 42 procent naar 12,8 procent, eveneens het hoogste marktaandeel ooit.
De zenders 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Eurosport, FOX Sports, ID en Spike zagen hun marktaandeel groeien ten opzichte van vorig jaar. Spike noteerde bovendien een record met 2,7 procent marktaandeel in doelgroep 20-49 jaar.
Goed bekeken uitzendingen op de zenders uit het BrandDeli-portfolio waren in juni onder meer het graveltoernooi van Roland Garros, Motorsport GP (TT Assen) en Wielrennen De Ronde van Zwitserland op Eurosport, Ex On The Beach: Double Dutch op MTV en Ink Master: Meesters van de Lage Landen op Spike.
Ook kidszender Nickelodeon werd goed bekeken in juni en was met 19,9 procent marktaandeel in de jonge doelgroep 6 t/m 12 jaar voor de zesde maand op rij marktleider.
Bron: BrandDeli/BM