Onderzoek naar herinnering en effecten van reclame
dinsdag 28 maart 2023

Onderzoek naar herinnering en effecten van reclame

In veel onderzoeken geven de meeste consumenten aan dat zij reclame niet interessant vinden en dat zij zich hierdoor niet laten beïnvloeden.

Het Zwitserse onderzoek van RelevanTV naar welke reclames consumenten zich kunnen herinneren, laat zien dat bijna een derde van de consumenten hun aankoopbeslissingen wel laat beïnvloeden door tv en print media. Het feit dat print media en tv het hoogste scoren op geloofwaardigheid kan daarbij een rol spelen.

Het betreft een representatief online uitgevoerd onderzoek, onder 1.002 Zwitserse consumenten tussen de 15 en 74 jaar oud. Zij werden onder andere gevraagd naar welk merk zij zich uit een reclame herinneren en waar zij deze reclame hebben gezien. Hierbij valt TV reclame het meeste op en wordt het beste onthouden.

Benieuwd naar alle vragen en scores per mediumtype? Lees het onderzoek en de uitkomsten nu op de site van Screenforce.

Bron: Screenforce/BM

Bericht delen