woensdag 17 januari 2018

Onder brede paraplu voor recruitment

Als het gaat om het aantrekken van de juiste mensen, kent ook de mediawereld vaste processen en kanalen. Omdat Broadcast Magazine qua personeelsbemiddeling evenzeer een spilfunctie wil vervullen binnen het vakgebied en dat bovendien over de volle breedte nastreeft, worden 2 initiatieven actief ondersteund: de Broadcast Media Community (BMC) en 227 Media.

Thijs Smidt en Marc Teuwsen leggen daarom in het septembernummer van Broadcast Magazine uit wat hun toegevoegde waarde is en waarom ze mooi complementair zijn aan elkaar. Het kost Smidt, bedenker en drijvende kracht achter de BMC, geen enkele moeite om de grote voordelen van dit online platform (www.bmcommunity.nl), waar opdrachtgevers zélf kandidaten zoeken en uitnodigen, nog eens duidelijk te maken. “De focus ligt op televisiemakers, van stagiair tot eindredacteur/uitvoerend producent en alles wat ertussen zit. We bieden niet ‘hoger’ aan, dat is al een belangrijk verschil met 227 Media.”

Waar de Broadcast Media Community zich richt op de (vooral freelance) werkvloer, daar bemiddelt en zoekt 227 Media juist vooral bij vaste banen en interim-opdrachten op managerial en executive niveau. Marc Teuwsen (senior consultant voor de broadcast- en entertainmentmarkt): “Bij de BMC melden kandidaten zich aan en zijn ze beschikbaar. Onze toegevoegde waarde is vaak dat wij kandidaten aanbrengen die niet ‘zoekend’ zijn, die opdrachtgevers zelf niet kunnen vinden. De beste mensen zijn namelijk gewoon vaak al ergens aan het werk en helemaal niet bezig met solliciteren.” Zie ook www.227media.nl en www.227datascientists.nl

Nog geen abonnee van Broadcast Magazine? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen