NMO kiest Nielsen voor de uitvoering van de Cross-Media Monitoring
Donderdag 04 augustus 2022

NMO kiest Nielsen voor de uitvoering van de Cross-Media Monitoring

Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen (NYSE: NLSN) kondigen vandaag een vijfjarige overeenkomst aan, waarbij Nielsen de exclusieve leverancier wordt van de Cross-Media Monitoring voor tv, radio en digital.

Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen haar producten en diensten inzetten om inzicht te geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op televisie- en radiozenders worden uitgezonden op de Nederlandse markt. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de Cross-Media Monitoring oplossing die Nielsen gaat leveren aan NMO.

De oplossing van Nielsen combineert zijn jarenlange internationale en lokale ervaring met het monitoren van tv, radio en digitale content om media-exploitanten en media-buyers te voorzien van een gedetailleerde dataset die een dagelijks beeld geeft van wat er wordt uitgezonden.

Media-exploitanten kunnen vervolgens effectief inkomsten genereren met de content van verschillende mediumtypen, wat de omzetgroei stimuleert. De oplossing stelt media-buyers in staat om op basis van betrouwbare informatie beslissingen te nemen over de advertentieruimte van de verschillende mediumtypen, wat betere resultaten voor adverteerders oplevert.

Sjoerd Pennekamp, directeur SKO namens NMO: “Onze cross-mediale ambities in Nederland zijn gebaat bij één gedeeld systeem waarin alle media content en advertenties worden gemonitord, geclassificeerd en geharmoniseerd. Uit onze tender kwam Nielsen als beste naar voren met een aanpak die future-proof is. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

Denis Rochat, Nielsen Benelux Market Leader: “In deze nieuwe wereld met een steeds gefragmenteerder medialandschap is het complexer dan ooit om content te monitoren. Onafhankelijke, betrouwbare en innovatieve monitoring is van cruciaal belang voor media-verkopers en -inkopers om cross-mediale campagnes te analyseren. We zijn verheugd met het vertrouwen van NMO om onze langdurige samenwerking verder uit te breiden.”

Bron: Nielsen/NMO/BM

Bericht delen