dinsdag 16 januari 2018

Nieuwe internationale opleiding Digital Design

De Hogeschool van Amsterdam (HvA) start met de nieuwe masteropleiding Digital Design. Het domein Digitale Media en Creatieve Industrie (DMCI) werkt samen met negen digitale bureaus om deze internationale topopleiding te realiseren.

In een unieke samenwerking tussen de sector en de HvA wordt een internationaal toonaangevende eenjarige digital design masteropleiding opgezet, waarbinnen talentvolle digital designers uit de hele wereld worden ontwikkeld tot spelers van wereldformaat en Nederland op de kaart wordt gezet als hotbed voor digital design. Dit is nodig om de snel groeiende digitale sector in Nederland internationale markten te laten veroveren. De betrokken bureaus zijn: Achtung!, DDB & Tribal Amsterdam, FHV BBDO, Fabrique, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Tam Tam en Woedend!

De creatieve industrie speelt een steeds grotere economische rol in Nederland. In de periode 2005 tot 2013 steeg het aantal banen in deze sector met gemiddeld 2,5% per jaar, ver boven het gemiddelde van andere sectoren. Digital design is een belangrijke aanjager van innovatie en productontwikkeling binnen de creatieve sector.

Geleyn Meijer, verantwoordelijk voor de nieuwe opleiding bij de HvA: “Dutch design is wereldwijd bekend. Met deze masteropleiding krijgt de digitale kant van dit exportproduct een impuls. Om dit te realiseren moeten talentvolle digital designers worden ontwikkeld tot spelers van wereldformaat.”

De masteropleiding Digital Design gaat in september 2015 van start met een aantal pilotmodules en zal in februari 2016 als volwaardige opleiding beginnen. De opleiding staat open voor talentvolle digital designers uit de hele wereld.

Naast formele criteria zoals een afgeronde bachelor in een relevant vakgebied, vindt selectie plaats op basis van een eigen visie op digital design, track record en een sterke internationale oriëntatie. De voertaal van de opleiding is Engels.

Bron: HVA

Bericht delen