dinsdag 16 januari 2018

Nieuwe eigenaar voor NFGD

NFGD, een van de Nederlandse pioniers op het gebied van film- en geluidsdiensten, heeft bekend gemaakt dat het verder gaat onder een nieuwe eigenaar. De huidige directeur/eigenaar Peter Kramer doet de onderneming over aan media-entrepreneur François Hobma, tot voor kort de man achter (post-)productiebedrijf Online Media.

Over zijn tijd bij NFGD in Zoetermeer zegt Kramer: “Ik ben blij dat ik het bedrijf van ontwikkeling naar ontwikkeling heb kunnen laveren en we daarbij steevast groei hebben kunnen realiseren en de voortrekkersrol hebben kunnen behouden, ondanks dat er sterke concurrenten bij zijn gekomen. Ik wil dat het bedrijf nog decennia lang vooruit kan. Ondertussen moet ik realistisch zijn en wel al rekening met m’n pensioen houden. En dus ben ik bezig geweest een opvolger te vinden; iemand die met een andere expertise binnenkomt. Nu ik die gevonden heb in de persoon van Hobma, denk ik dat ik er goed aan doe om m’n stoel inderdaad meteen al een stuk achteruit te schuiven. Overigens ben ik nog lang niet weg, ik blijf nog zeker ruim een jaar betrokken bij de projecten die zijn opgestart en zal ervoor zorgen dat Hobma met al z’n goede plannen de ruimte krijgt.”

Hobma, voormalig regisseur en programmamaker bij Endemol en daarna bijna acht jaar lang de stuwende kracht en eigenaar van het Hilversumse Online Media dat hij onderschoof bij United, zocht een nieuwe uitdaging: “Online Media is succesvol geïntegreerd met United en de koers is duidelijk neergezet. Daarmee is die missie volbracht. Ik wil verder met ondernemen en al mijn ervaring rond produceren en faciliteren plus mijn kennis van de techniek kunnen inzetten. En nu NFGD met al z’n tot op het bot gemotiveerde vakmensen op mijn pad komt, zijn de contouren eigenlijk meteen duidelijk. Zij weten werkelijk alles van de hardware en de software en daar bovenop wil ik softwareontwikkeling en contentcreatie toevoegen én webhosting en webcasting uitbreiden, zodat we snel nieuwe dienstenproposities kunnen creëren.”

Bron: NFGD/Broadcast Magazine

Bericht delen