Article header image

Merkcampagne voor het nieuwe RTL Z

Maandag start het nieuwe RTL Z, een netwerk van televisie, online en events voor ondernemende, ambitieuze mensen. Een nieuw merk met een bekende naam, met een nieuwe merkstrategie en een opmerkelijke campagne die vanaf 7 september start op televisie, radio, online, social media, print en outdoor.

Het nieuwe RTL Z richt zich op ideeën en inspiratie binnen de thema’s business, tech, innovatie, start-ups en lifestyle, naast algemeen en financieel nieuws. De basis van de merkcampagne is een 60” brand film, die het nieuwe RTL Z linkt aan ideeën, inspiratie en vooruitgang en zo de nieuwe richting van het merk benadrukt.

Caroline Schnellen, Marketing & Communicatie manager RTL Nieuwsgroep: “Het merk RTL Z is veertien jaar oud en beleeft nu een wedergeboorte. Onze pay off zegt het al: Business, not as usual. Zo’n omwenteling effectief onder de aandacht brengen bij onze doelgroep vraagt om een gedurfde stap. En dat is een vernieuwende en opvallende campagne. Samen met creatief bureau WE ARE Pi, bekend van onder andere de TEDx en LEGO campagnes, zijn we deze uitdaging aangegaan.”

In de campagne staat een Ideeën Wave centraal, die zijn oorsprong vindt in de pendulum wave. Dit is een natuurkundig experiment met ballen die op verschillende hoogtes hangen, die na een klein duwtje soms chaotisch langs elkaar slingeren om dan weer over te gaan in de meest prachtige vormen en bewegingen.

De Eindhovense lichtkunstenaar Ivo Schoofs bouwde de metershoge Large Pendulum Wave, met lichtgevende bollen die van kleur veranderen. Deze installatie is in de campagne van RTL Z te zien als de Ideeën Wave, een lichtspektakel, waarbij de lichtbollen symbool staan voor ideeën en de dynamiek die ontstaat als deze een duwtje krijgen.

Ivo Schoofs: “Mijn lichtinstallatie is de grootste pendulum wave die er is en reist over de hele wereld, van Lowlands tot Praag en Jeruzalem. Bij iedereen, van festivalbezoekers tot techneuten, van jong tot oud, zorgt het lichtspel voor verwondering. De magische patronen worden gemaakt door enkel de zwaartekracht, de beweging is dus niet gemotoriseerd wat veel mensen wel denken. Dat RTL Z mijn installatie heeft gekozen om de gedachte van ideeën te symboliseren is bijzonder.”

Bron: RTL Nederland/Broadcast Magazine

Bericht delen