Meimarktaandeel MTV en Comedy Central stijgt
Maandag 11 juni 2018

Meimarktaandeel MTV en Comedy Central stijgt

Viacom Benelux zag het marktaandeel van MTV en Comedy Central in prime time onder volwassenen toenemen in de afgelopen meimaand. In deze doelgroep stijgt MTV met 29% in vergelijking met vorig jaar mei.

Comedy Central weet eveneens een aanzienlijke groei te realiseren van 6% ten opzichte van vorig jaar mei. Dat stijgende marktaandeel van MTV is voornamelijk afkomstig van de succesvolle Nederlandse show Ex on the Beach: Double Dutch. Dat genereerde ondanks de warmste maand sinds 300 jaar, 18 miljoen sociale media en online impressies. Catfish: The TV Show en Ridiculousness maken de top 3 in mei compleet.

Comedy Central-kijkers keken het meest in de meimaand naar de shows Modern Family, Family Guy en How I Met Your Mother. Op Spike, de zender die een mix van reality, entertainment en live sport aanbiedt, waren in prime time de shows Ghost Adventures, The Island with Bear Grylls en Ink Master populair. Voor kids waren op Nickelodeon de best bekeken programma’s The Adventures of Kid Danger en de lokale Nederlandse show Cool Factor.

Bron kijkcijfers: SKO, prime time: 18:00-24:00 uur, live inclusief uitgesteld kijken, volwassenen: leeftijd 20-49; kids: leeftijd 6-12, kids tijdvak 06:00-21:00 uur.

Bron: Viacom Benelux

Bericht delen