Management buy out HollandseHanden

Het decor- en interieurbouwbedrijf HollandseHanden is per 1 januari overgenomen door het management, versterkt met enkele nieuwe leden. HollandseHanden, dat tot die datum onderdeel was van United,  is voornemens door de overname niet alleen te groeien, maar ook nieuwe paden in te slaan.

HollandseHanden blijft actief in decorbouw, interieurbouw, pretparken en musea. Daarnaast zal het bedrijf verder ontwikkelen richting retail, corporate events en experiences. Eén van de speerpunten wordt de ontwikkeling interactieve installaties voor de retail, die in de toekomst ook kunnen worden toegepast in decors. De groei zal op autonome wijze worden bereikt, maar mogelijk ook door toekomstige overnames. HollandseHanden zal daarbij ook over de grens gaan kijken.

Het managementteam van HollandseHanden is versterkt met commercieel directeur Jauko Hartveldt en algemeen directeur Gaston van de Poel. Hartveldt heeft 20 jaar ervaring in de creatieve reclamewereld. Van de Poel is al 20 jaar werkzaam in de broadcast wereld en was betrokken bij de oprichting van United, waarvan hij jarenlang financieel directeur was. In die hoedanigheid was hij al uitstekend bekend met HollandseHanden. Door deze mix van bestaand, vertrouwd en nieuw wil het management van HollandseHanden zowel vernieuwing als continuïteit bewerkstelligen.

De directie van United is enthousiast over de overname en ziet de toekomst van HollandseHanden met veel vertrouwen tegemoet. Van bedrijfsonderdeel van United zal HollandseHanden veranderen in een strategische partner. De samenwerking zal een sterke focus op innovatie krijgen. Voor United past deze transactie in de ontwikkeling van steeds meer diensten gericht op geïntegreerde digitale workflows voor productie en distributie.

Bron: United

Bericht delen