dinsdag 16 januari 2018

Kijkcijfers week 20

De publieke omroepen groeiden in week 20 in marktaandeel ten opzichte van de week ervoor. Over de gehele dag behaalden de publieke zenders gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 35,6 procent (29,6 procent in week 19).

De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 24,6 procent en de SBS-zenders 12,4 procent, ten opzichte van respectievelijk 25,0 procent en 14,6 procent in week 19.

Van invloed op het marktaandeel van de publieke omroep was onder meer het Eurovisie Songfestival, waarvan de finale op zaterdag bij Nederland 1 het best bekeken programma was van week 20. Deze trok 4.859.000 kijkers en haalde een marktaandeel van 65,1 procent. Op de tweede plaats staat de halve finale van dinsdag, waarin Anouk meedeed, deze wist 3.721.000 kijkers te boeien (marktaandeel: 50,7 procent). In week 20 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 195 minuten, in week 19 was dit 189 minuten.

Bron: Stichting KijkOnderzoek

Bericht delen