Joziasse, Stekelenburg en Valent beginnen aan 'nieuwe' toekomst
Drie ‘nieuwe mediamannen’ die de publieke omroep vrijwel tegelijkertijd verlaten. Peter Joziasse, (intussen voormalig) hoofd Business Development en Sales bij de AVRO, Roeland Stekelenburg (foto), hoofd Nieuwe Media NOS en Edwin Valent, hoofd Nieuwe Media bij de VARA, motiveren hun keuze in Broadcast Magazine.
Roeland Stekelenburg: “Ik verlaat de NOS per 1 januari. Niet dat ik inhoudelijk echt iets anders ga doen, want mijn liefde voor (journalistieke) inhoud, innovatie en techniek is geenszins verdwenen. Ik krijg de kans om hetzelfde op grotere schaal, internationaal, voor verschillende opdrachtgevers en met meer middelen te gaan doen. Ik ga – met steun van investeerders – een nieuw bedrijf opzetten waar we innovatieve oplossingen gaan ontwikkelen voor grotere (media-)bedrijven en organisaties. Geen consultancy, maar een full service bedrijf: van strategisch advies tot uiteindelijke implementatie van nieuwe mediatoepassingen zoals websites, mobiele applicaties of narrowcasting systemen.”
Edwin Valent: “Ondanks dat ik het bij de VARA ontzettend naar mijn zin heb, we extreem goede resultaten hebben neergezet en mij nog een hoop kansen in het vooruitzicht waren gesteld, kwam er een te mooie uitdaging voorbij. Begin 2011 treed ik in dienst bij LBi als directeur Branded Content International en word ik lid van de directie LBi Nederland. In deze functie word ik wereldwijd verantwoordelijk voor het opzetten van de Branded Content divisie. Ik begin met units in Amsterdam, New York en London en later in het jaar Shanghai.”
Peter Joziasse: “De AVRO heeft onlangs een reorganisatie doorgevoerd, waarbij ook op het gebied van nieuwe media is bezuinigd. In de nieuwe organisatiestructuur zie ik hierdoor geen passende functie meer op mijn niveau. Vooral nu is het belangrijk strategische beslissingen te nemen en slim te blijven vernieuwen. De komende tijd bekijk ik of ik in de omroepwereld een belangrijke rol kan blijven spelen. Uitgangspunt is dat ik inhoudelijk van toegevoegde waarde moet zijn op het gebied van marketing, innovatie en nieuwe media.”
Lees het hele interview in Broadcast Magazine 300. Nog geen abonnee? Neem nu een abonnement en ontvang het dubbeldikke laatste nummer van 2010 gratis.
Bron: Broadcast Magazine