Article header image

Jojanneke van den Berge naar EenVandaag

Jojanneke van den Berge wordt het gezicht van Nieuwstrend, een nieuw onderdeel in EenVandaag. Ze bespreekt hierin dagelijks het belangrijkste nieuwsitem dat de social media domineert. Hoe is een actueel verhaal tot stand gekomen? En hoe berichten andere media erover? Op social media wordt heel veel informatie gedeeld, maar wat zijn de meest relevante feiten?

Van den Berge: “EenVandaag is een prachtig journalistiek platform en Nieuwstrend een dynamische aanvulling daarop. Ik kijk ernaar uit hiervan deel uit te maken en elke dag vorm te geven aan deze hedendaagse bron van actualiteit”.

Jan Kriek, hoofdredacteur EenVandaag: “Wij zijn heel blij met Jojanneke een aansprekend gezicht aan ons team toe te voegen. Zij heeft bij Powned en ook door haar documentaire over de prostitutie laten zien dat ze een verslaggever met lef is. We vinden het verfrissend dat ze vanaf januari elke werkdag in EenVandaag de meeste relevante discussie op social media in onze studio zal presenteren”.

Jojanneke van den Berge werkte eerder als journaliste en presentatrice voor Powned en RTL Nederland. Begin dit jaar maakte ze de vierdelige documentaire Jojanneke in de Prostitutie voor de EO.

Bron: AVROTROS/Broadcast Magazine

Bericht delen