Insight TV officieel van start in Nederland
zaterdag 15 september 2018

Insight TV officieel van start in Nederland

Vanaf nu is Nederland een nieuwe tv-zender en streamingdienst rijker: Insight TV. Kijkers kunnen genieten van avonturenprogramma’s, actiesporten en lifestyle series. Insight TV onderscheidt zich door alle content zelf te produceren en uit te zenden in de allerhoogste kwaliteit: 4K UHD.

In Amsterdam vond de aftrap plaats in aanwezigheid van talloze sterren en tv-makers. Topsporters zoals Joël Veltman en Anouk Hoogendijk (Ajax en het Nederlands Elftal), Twan Verseput (wereldkampioen Speedsurfen) en Kevin & Jalou Langeree (kitesurfers) genoten van de openingsshow. Het event bracht stunts en optredens van internationale sterren als DJ Carly Foxx en drifters Steve Bagioni en Luke Woodham.

De lancering was een voorproefje van wat Insight TV in petto heeft voor Nederland. Naast de best denkbare beeldkwaliteit biedt Insight TV ook nieuwe streaming ervaringen. Insight is namelijk eerst en bovenal een content producer, met een focus op de verhalen achter actiesporten en lifestyle.

Insight TV is nu linear beschikbaar via provider KPN op kanaal 38 HD en kanaal 692 UHD (in het 4K-pakket) naast de 20 andere landen waar het al gelanceerd is. Daarnaast is Insight TV beschikbaar via het streaming platform insight.tv. Hier kun je werkelijk alle programma’s bekijken op alle denkbare toestellen zoals PC/laptop, tablet, iPhone, iPad, Android-telefoon, Sony smart TV, Samsung Smart TV, LG Smart TV, TCL, UWP en Android TV. Een abonnement voor 12 maanden kost slechts € 9,99.

Het lineaire kanaal van Insight TV is gecreëerd om operators de mogelijkheid te bieden de nieuwe generatie kijkers te voorzien van 4K UHD-inhoud en het SVOD-platform. Het antwoord op de toenemende vraag van de nieuwe generatie kijkers: millennials, die op zoek zijn naar hoogwaardige content in de allerhoogste kwaliteit, die altijd en overal toegankelijk is.

Welke vernieuwende shows kunnen de kijkers verwachten op Insight TV? Deze maand staat in het teken van Surfing September, waarin zes grote nieuwe surfshows te zien zijn die de avonturen van deze loyale community’s volgen. Een hoogtepunt is Chasing Monsters: El Nino. Deze serie vertelt het verhaal van surfers die de grootste golven van het 2016 El Nino-seizoen najagen – van Hawaii tot Californië. Andere must-see surfshows in september zijn Lost In, Day of Days on Thundercloud Reef, Surf Girls en nog veel meer.

City Beats volgt de internationale DJ Carly Foxx waarin ze kijkers meeneemt op een muzikale reis om de sfeer en de geest van de mensen in verschillende Europese steden te ontdekken, zowel door hun persoonlijke talent als door de soundtracks die hun leven onderstrepen. Twee andere shows om in de gaten te houden zijn: Travel with a Goat, een provocerende nieuwe serie over de ethiek van het eten van vlees, en Born To, een spannende coproductie met Monster Energy, waarin getalenteerde en succesvolle topatleten hun emotionele verhaal vertellen. Andere series in 2018 en 2019 zijn Street Art Challenge, Urban Explorers en Endurance: 24 Hours of Spa.

Veel van de tv-shows van Insight TV bieden een kijkje achter de schermen bij ‘s werelds spannendste actiesporten. Volg acht World Class-coureurs in huis reis naar Zuid-Afrika en daarbij deelnemen aan Ken Block’s beruchte drifting competitie in Road to Gymkhana Grid. Of F2 Tackling Europe, waarin onze eigen voetballegendes Ronald de Boer en Edgar Davids de F2 jongens ontmoeten en de beste straatvoetbal trucs ter wereld uitproberen. Of is fietsen toch meer je ding? De documentaire Secrets of Darkfest toont stunts en fietsers in conflict met de elementen op enorme hellingen.

Met zijn Nederlandse roots en hoofdkantoor in Amsterdam is Insight TV een Nederlands bedrijf met wereldwijde ambities. In totaal bereikt Insight TV 47 miljoen huishoudens via lineaire tv-kanalen in 21 landen en zeven verschillende talen. Het platform is wereldwijd beschikbaar via insight.tv.

Bron: Insight TV/BM

Bericht delen