dinsdag 16 januari 2018

Grass Valley's MediaFUSE wint Pick Hit Award op NAB

Op de National Association of Broadcasters Convention (de NAB in Las Vegas), is de laatste versie van het Grass Valley MediaFUSE systeem door Broadcast Engineering Magazine onderscheiden met een Pick Hit Award. De MediaFUSE is een hard- en software platform dat het mogelijk maakt om ‘on the fly’ broadcast content te converteren voor gebruik op internet en mobiele devices.

Met deze award wint Grass Valley voor het derde opeenvolgende jaar een Broadcast Engineering NAB Pick Hit Award. Deze onderscheidingen zijn binnen de industrie de langst erkende prijzen voor nieuwe technology op broadcast gebied. De jury bestaat uit een groep van onafhankelijke professionals wiens focus ligt op innovatie en kostenbesparing voor de afnemer.

De nieuwe versie van MediaFUSE (2.0) won de award omdat tv broadcasters en multi-platform content providers met dit platform automatisch lineare content live kunnen streamen door middel van Flash, HLS-5 (voor HTML-5) en Windows Media. Uniek is het feit dat elke stream geheel automatisch kan worden verrijkt met unieke specifieke content en advertenties en commercials. Zo kan elk device, bijvoorbeeld de Apple iPad, iPhone, of Google Android een op maat gemaakte stream krijgen waardoor nieuwe business modellen kunnen ontstaan rond de content.

Bron: Grass Valley/Broadcast Magazine

Bericht delen