Article header image

FashionTV gratis te ontvangen via ASTRA

Satellietbedrijf SES, eigenaar en beheerder van het ASTRA Satellietsysteem, en FashionTV hebben tijdens de MIPTV in Cannes een overeenkomst gesloten voor de free-to-air distributie. FashionTV krijgt hiermee toegang tot meer dan 110 miljoen Europese televisiehuishoudens, waaronder 40 miljoen huishoudens die ASTRA 19.2 graden Oost direct via de satelliet ontvangen.

FashionTV bestaat 15 jaar en is met een bereik van meer dan 350 miljoen huishoudens het belangrijkste ‘modemedium’ ter wereld. Het brengt 24 uur per dag het laatste nieuws op het gebied van mode, trends en stijl. Het modekanaal gaat zich via ASTRA onder andere richten op de Spaanse markt, waarvoor het kanaal een overeenkomst heeft afgesloten met Spainmedia, uitgever van mode- en lifestylebladen als Harper’s Bazaar, Esquire, Robb Report en Orizon magazines. Spainmedia TV zal FashionTV-programma’s produceren, die speciaal op de Spaanse markt zijn gericht.

Managing Director ASTRA Benelux Bill Wijdeveld: “FashionTV is een bekend en populair kanaal, dat we graag aan boord van onze satellietvloot verwelkomen. We feliciteren FashionTV van harte met haar 15e verjaardag en zien uit naar een mooie samenwerking in de komende jaren.”

Michel Adam, President en oprichter van FashionTV is verheugd over de overeenkomst met SES en Spainmedia TV: “SES is geroemd om haar kwalitatief hoogstaande distributie en een ongeëvenaard huishoudbereik. We hopen onze samenwerking in de nabije toekomst dan ook verder uit te breiden.”

FashionTV zal gaan uitzenden via ASTRA 19.2 graden Oost, 11656.00 MHz, verticaal. De startdatum wordt binnenkort bekend gemaakt.

Bron: ASTRA

Bericht delen