Discovery Networks lanceert eigen tijdschrift
Discovery Networks lanceert in samenwerking met HUB Uitgevers Discovery Magazine. Het eerste nummer ligt in het tweede kwartaal van 2012 in de winkels (€ 6,95) en het tijdschrift zal in eerste instantie zes keer per jaar verschijnen, in een oplage van 35.000 exemplaren. Nederland is het eerste Europese land waar de non-fictie mannenzender het blad uitbrengt.
Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: “Met het uitbrengen van Discovery Magazine gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. Het magazine zal een verdieping brengen ten opzichte van de zender en mannen stof tot praten geven. Niet voor niets is onze pay-off ‘Tot Hier En Verder’. Wij hebben de ambitie, om net als de pioniers op onze zender, door te gaan waar anderen stoppen en zo een optimale merkbeleving te creëren voor onze kijkers.”
Het minstens 100 pagina’s tellende magazine zal ’Intelligent Entertainment’ bevatten en verhalen vertellen die inspireren en de verbeelding tot leven brengen. Een derde is volledig gebaseerd op Nederlandse onderwerpen. Voor de digitale verdieping zal onder meer QR worden ingezet.
Wouter Hendrikse, algemeen directeur van HUB Uitgevers: “Ik ben zeer verheugd en trots om Discovery Magazine uit te geven. Het is een geweldige uitbreiding van ons portfolio, waarmee we ons voornamelijk richten op mannen tussen de 18 en 50 jaar. Het blad zal z’n eigen koers varen, maar uiteraard is er nauwe samenwerking met Discovery Channel.”
Bron: Discovery Networks