Article header image

Digitale omzet RTL Group weer gestegen

De digitale omzet van de RTL Group is in 2019 substantieel gestegen, namelijk met 8,9 procent, naar 1,073 miljard euro. Een jaar geleden was dat nog 985 miljoen. Digitaal is nu al goed voor 16 procent van de totale omzet.

Dat blijkt uit de cijfers die RTL Group bekend heeft gemaakt. De streamingdiensten TV Now en Videoland zorgden voor 135 miljoen euro omzet. De streamingplatforms worden gebruikt door 1,44 miljoen mensen. Hoeveel gebruikers Videoland precies heeft wordt door RTL Group niet gemeld.

RTL Nederland deed het wat tv reclame betreft in 2019 matig vergeleken met andere landen. De omzet ging dan ook omlaag: van 549 naar 517 miljoen euro. De winst van RTL Group steeg in 2019 met 10 procent naar 864 miljoen.

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de jaarcijfers 2019: “De resultaten zijn minder positief dan voorgaande jaren. Dat wordt veroorzaakt door lagere tv advertentie-inkomsten en door de substantiële investeringen die we hebben gedaan in content en techniek. Het verandert echter niets aan de koers die we met Videoland hebben ingezet om de nummer 1 lokale streamingdienst te blijven. We handhaven de stevige investeringen in kwalitatieve lokale content en in een optimale kijkbeleving.”

Bron: RTL Group/Emerce/BM

Bericht delen