woensdag 17 januari 2018

Cross Media Café terug op 7 september

Op donderdag 7 september openen iMMovator en Beeld en Geluid in Hilversum traditiegetrouw het nieuwe mediaseizoen met het Cross Media Café Coming Soon. 

Wat zijn de cross mediale plannen van mediabedrijven voor het nieuwe seizoen? De organisatie vraagt de hoofden nieuwe media van diverse omroepen en mediabedrijven hun nieuwe projecten te presenteren. Nieuwe formats, online experimenten en crossmediale totaalconcepten.

14.00 – 15.15 uur Deel 1: Nieuwe tracks en nieuwe samenwerkingen

Maica Levenbach en Robbert Schep van Groovidi laten zien hoe met de innovatieve technologie van Groovidi bezoekers van Sensation The Final zelf onderdeel van de show werden. Groovidi is betrokken bij het iMMovator Spectacular Live Events track, dat zich richt op media innovaties rond grote Sport en Live events. 

Steve Elshawary, Head of Innovation at EzyInsights, a ‘content discovery and news tracking tool’ uit Helsinki, met als klanten onder andere Linda en AVROTROS. Ezyinsight nam deel aan het MediaMatters programma, onderdeel van het nieuwe track Business in Media,  dat draait om het vergroten van omzet, werkgelegenheid en winstgevendheid van mediabedrijven. 

Marnix van Gisbergen, Professor Digital Media Concepts NHTV Breda, presenteert de plannen voor het lectoraat Media Enriched Sport Experiences – de samenwerking tussen NHTV, Ziggo en gemeente Hilversum en de Hilversum Media Campus. 

HMC Presents Media Talent. Hilversum Media Campus selecteerde uit eindexamenwerk van onder andere NHTV, HKU en de Dutch Filmers Academy het beste werk. In een korte pitchsessie presenteren de jonge talenten zich aan het publiek. 

15.14 – 15.45 uur Pauze en bezoek aan demos

15.45 – 17.00 uur Deel 2: Grote plannen omroepwereld in internationaal perspectief

Stan van Engelen, hoofdredacteur televisie bij de VPRO, over de plannen van de VPRO om direct een internationaal publiek aan te spreken, met diverse speciale YouTube kanalen. Sinds begin van het jaar is al driehonderd uur aan programma’s vertaald in het Spaans, Engels en Frans en geleidelijk gepubliceerd op de kanalen: VPRO World Stories, VPRO Documentary en VPRO Metropolis. 

Geert Hoogeveen, Managing Director Benelux bij SNDC8​, komt vertellen wat de plannen zijn van dit nieuwe initiatief. Dit Europese platform brengt omroepen, uitgevers en content owners bij elkaar om samen sterke digitale advertentieplatforms aan te bieden, en daarmee direct concurrentie aan te gaan met partijen als YouTube en Google. ​

SpotX is een video-inventory managementplatform dat voorziet in de technologische infrastructuur voor ad-serving en programmatic video, outstream video-adunits en oplossingen voor connected TV. 

Je kunt je kosteloos aanmelden voor het evenement via de website van iMMovator

Bron: iMMovator/BM

Bericht delen