Branchepartijen plaatsen grote advertentie in AD tegen reclamevrije NPO
‘Wie denkt dat een reclamevrije omroep een goed idee is, moet dit eerst even lezen’. Een paginagrote advertentie met die kop staat dinsdag in het AD. De advertentie is een initiatief van de drie branchepartijen VEA, bvA en PMA.
In de advertentie zetten de partijen uiteen waarom de plannen van de coalitie – en minister Arie Slob – voor een op termijn reclamevrije publieke omroep een slecht idee zijn.
In de tekst staat onder meer: ‘Concreet komt het erop neer dat de overheid zomaar 100 miljoen euro van de rijksbegroting weggooit. Geld dat vervolgens in de zakken verdwijnt van buitenlandse partijen als RTL, Facebook en YouTube die wel reclame maken. Dank u wel, overheid’.
Minister Slob wil jongere mensen beschermen tegen reclame, zo was één van zijn argumenten. ‘Ook dit is een denkfout. In de huidige wereld moeten jongeren juist leren om met reclame om te gaan, of de overheid moet besluiten in één klap alle reclame af te schaffen, dus ook abri’s, radio, sportevenementen en dan ook maar meteen alle buitenlandse zenders en het hele internet.’
De complete advertentie is hier te lezen (pdf).
Bron: Adformatie/BM