2018 beste jaar ooit voor Veronica
woensdag 2 januari 2019

2018 beste jaar ooit voor Veronica

Het afgelopen jaar behaalde tv-zender Veronica het hoogste marktaandeel tot dusver met 6,7 procent in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-54 jaar. Ook in de categorie 6 jaar en ouder was dit het hoogste marktaandeel ooit gemeten.

Ten opzichte van 2017 betekent dit een stijging van 20 procent. In dat jaar was het aandeel namelijk 5,4 procent. Veronica bereikt gemiddeld elke maand 10,1 miljoen mensen (6+ inclusief uitgesteld kijken).

Niet alleen was 2018 het beste jaar ooit voor de zender; in dit jaar scoorde Veronica ook de beste maand ooit. Afgelopen mei zorgde de Meimaand Filmmaand voor een marktaandeel van 8,5 procent. Daarmee werd het oude record van 7,8 procent uit 2011 verbroken.

Bastiaan van Dalen, zendermanager Veronica, laat weten: “Veronica is een van de bekendste mediamerken van Nederland. Het voelt goed dat we met deze zender afgelopen jaar explosief zijn gestegen in het snel veranderend medialandschap en er zoveel mensen op Veronica hebben afgestemd. 2018 was het beste jaar ooit, maar ook in 2019 mag de kijker weer veel blockbuster content van ons verwachten”.

Vooruitblikkend op 2019 brengt Veronica bestaande successen als Veronica Inside, Glory Kickboksing en de Champions League. Maar ook een nieuw seizoen van de Amerikaanse serie Lethal Weapon en het laatste seizoen van komedieserie The Big Bang Theory staan op het menu. Aangevuld met nieuwe programma’s als Magnum PI en de Meimaand Filmmaand 2019 met tv-premières van Logan, John Wick 2, American Made, Atomic Blond, Fast & Furious 8 en meer.

Bron: Talpa TV/BM

Bericht delen