dinsdag 16 januari 2018

Radio 538 voert actie voor War Child

Radio 538 start vrijdag met de actie 538 voor War Child. Broadcast Magazine vroeg Algemeen Directeur Jan-Willem Brüggenwirth hoe het radiostation de actie vorm geeft. Brüggenwirth: “We gaan in acht dagen geld ophalen voor duizenden kinderen die nadeel ondervinden van de oorlog. Die verdienen onze hulp en daar gaan we ons met z’n allen maximaal voor inzetten. Radio is een belangrijk communicatiemiddel in de getroffen gebieden. Vanaf 25 maart gaan twee vrachtwagens met mobiele radiostudio’s in totaal 25 steden bezoeken. Dat is ook allemaal te volgen op internet.”

Brüggenwirth meldt dat de programmering tijdens de actieweek geheel op de schop gaat. “Er komen blokken van vier uur met meerdere dj’s. Daarna wordt weer naar de andere vrachtwagen geschakeld. Dat gaat dag en nacht door, alleen staan de wagens ’s avonds en ’s nachts in Rotterdam. We zetten in op grote stunts, waarbij mensen geld kunnen bieden om er deel van uit te maken. Zo komt er een ‘hemelse houseparty’, waarbij we vijf luchtballonnen aan elkaar koppelen. De dj zit in een ballon en in de andere vier is plaats voor partygangers. Ook gaat Froukje de Both samen met Rick Brandsteder door een wasstraat, terwijl ze bovenop onze Hummer zitten.”

De stunts worden alleen uitgevoerd als er via sms of andere wegen voldoende is gedoneerd. “Want daar gaat het ons om. Marco Borsato zal als ambassadeur de actie voor War Child aftrappen. Ziggo en 1850 Nummerinformatie zijn belangrijke sponsors om alles mogelijk te maken. 538 voor War Child zal ook regelmatig aan bod komen bij Editie NL en RTL Boulevard. Ziggo lanceert een apart televisiekanaal, zodat de actie 24 uur per dag te volgen is. In alle steden die we bezoeken worden plaatselijke acties georganiseerd, ook door particulieren. De organisatie van het Ondernemersgala, dat in Den Haag plaatsvindt, heeft de hele opbrengst al aan de actie toegezegd. We zullen er voor zorgen dat het ontzettend leuke radio wordt, zonder teveel gepraat. Maar wel met een grote drive om kinderen die slachtoffer zijn van oorlogsgeweld daadwerkelijk een helpende hand te bieden.”

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen