Qmusic marktleider in mei-juni
dinsdag 19 juli 2022

Qmusic marktleider in mei-juni

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode mei-juni 2022 zijn bekendgemaakt. Qmusic heeft NPO Radio 2 van de troon gestoten en heeft nu een marktaandeel van 13,1 procent. Dat was in de vorige periode 11,9 procent.

NPO Radio 2 heeft een aandeel van 12,2 procent, een daling van 0,2 procent. Radio 10 staat op de derde plek met 9,8 procent, gevolgd door Radio 538 met 8,7 procent. NPO 3FM ziet het aandeel opnieuw dalen en heeft nu 2,2 procent. KINK heeft een stijging gerealiseerd van 0,2 procent en heeft een aandeel van 1,0 procent.

Qmusic hijst de vlag, want de radiozender is de grootste van het land geworden in de brede doelgroep 10+. Dat betekent een stijging van 10% ten opzichte van vorig jaar. In de belangrijke doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel zelfs 21,8%, wat de hoogste score ooit is voor de zender.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.608 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 23 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 24 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 1 minuut (vorige periode: 4 uur en 0 minuten). Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

NLO
Bron: NLO/BM

Bericht delen