Article header image

NPO Radio 2 wint RadioFreak Award voor Beste Vormgeving

NPO Radio 2 heeft van alle landelijke radiostations de beste vormgeving. De publieke zender pakt dit jaar de RadioFreak Award voor Beste Marketing. Radio 2 versloeg in de strijd om de prijs Radio 538 en SLAM!, die ook genomineerd waren.

NPO Radio 2 nam eind 2018 de nieuwe pay-off ‘Er is maar één… NPO Radio 2’ in gebruik. Daarmee werd afscheid genomen van de slogan ‘NPO Radio 2 is AAN’. Ook het afgelopen jaar heeft het radiostation regelmatig de eigen vormgeving geüpdatet.

‘Supertrots’
“Namens heel NPO Radio 2: we zijn supertrots op deze award”, reageert zendermanager Peter de Vries. “Een mooie onderscheiding voor de vormgevers bij NPO en omroepen, die samen met ons complete team ervoor zorgen dat NPO Radio 2 blijft verrassen en toch een heel herkenbaar en gewaardeerd geluid heeft. Stemmers en luisteraars, bedankt.”

De drie genomineerden voor de categorie Beste Vormgeving werden geselecteerd door de zenderbazen van andere radiostations. “NPO Radio 2 klinkt strak en enorm consistent. De hoeveelheid vormgeving is enorm, maar daardoor is de herkenning gigantisch”, zegt een van de zenderbazen.

Bron: Radiofreak/BM

Bericht delen