Article header image

Holland Casino-actie bij 538 bekroond met RAB Award

Holland Casino en Talpa Radio hebben met de actie Lukt ’t ze, of lukt ’t ze niet? in het 538-programma De Coen en Sander Show de Radio Advertising Award voor ‘beste branded content’ gewonnen.

De jury beoordeelde of de radiozender en de adverteerder elkaar op merkwaarden goed versterken en of het programmaonderdeel op een natuurlijke wijze in het radioprogramma past.

In de actie gingen 538-dj’s Coen en Sander een week lang diverse uitdagingen aan. Zo moest het duo binnen twee minuten presentator Albert Verlinde aan de lijn krijgen tijdens de live-uitzending van RTL Boulevard. Ook gingen de dj’s de uitdaging aan om binnen vier minuten hun namen om te laten roepen in een IKEA-vestiging. 

Aan twee luisteraars werd vervolgens gevraagd om in schatten of het Coen en Sander zou lukken. De luisteraar met het juiste antwoord won een compleet verzorgd Holland Casino-arrangement. Een van de dagwinnaars won aan het einde van de week een exclusieve reis naar Las Vegas inclusief overnachting en speelgeld.

De RAB Radio Advertising Awards zijn donderdag uitgereikt tijdens het radiofestival op het terrein Thuishaven in Amsterdam. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Bristol de titel ‘radioadverteerder van het jaar’ won. De vakjury vond de radiocommercial van Tele2 de beste en McDonald’s was de favoriet van de Nederlandse consument. Arthur Terpstra van Magna Global pakte de titel radioplanner van het jaar. En TBWANEBOKO won de award voor beste radioreclamebureau.

Bron: Talpa Radio/RAB/BM

Bericht delen