Article header image

FunX actief bezig met werven adverteerders

FunX, onderdeel van de publieke omroep, is volop bezig met het werven van adverteerders. Dat is merkwaardig, want die taak ligt doorgaans bij Ster.

Zo organiseert FunX op 2 september een webinar in samenwerking met Hogiaf over slim adverteren. ‘Accountmanager Faraz ul Haq geeft advies over hoe jij FunX kan inzetten om jouw gewenste doelgroep te bereiken’, zo meldt FunX.

Ook roept FunX adverteerders op om in te haken op de uitreiking van de FunX Music Awards. ‘De zevende editie van de FunX Music Awards wordt prime-time uitgezonden op woensdag 16 september op NPO 3 om 21.00 uur. Een unieke kans om meer zichtbaarheid te genereren voor jouw merk/bedrijf. Het belooft een avond te worden vol entertainment en een unieke kans om een groot publiek te bereiken. Mis deze kans daarom niet!’

FunX biedt adverteerders een crossmediaal pakket aan voor € 4.000, waarbij hun advertentie te zien is op NPO 3, FunX.nl en te horen is op FunX radio.

Ster is verantwoordelijk voor reclame op de televisie- en radiozenders en de online kanalen van de publieke omroep, dus ook voor commerciële uitingen bij FunX. Roel van Santen, manager marketing bij Ster, laat aan Broadcast Magazine weten op de hoogte te zijn van de acties van FunX om adverteerders te werven. “Dat gebeurt in goed overleg met ons. FunX heeft uitstekende contacten op lokaal niveau en wij opereren vooral landelijk. Deze samenwerking kan tot mooie resultaten leiden en wij zijn daar enthousiast over.”

Mouad Aoujil, algemeen directeur bij FunX BV, voegt daar nog aan toe: “Het merk FunX is gedeeld eigendom van Stichting G4 (vier lokale FunX FM-frequenties) en de NPO (landelijk FunX DAB+ kanaal). FunX BV, een dochteronderneming van Stichting G4, is verantwoordelijk voor het realiseren van lokale advertentie-inkomsten. De huidige wervingsactie is een initiatief van FunX BV (lokale focus) en Ster (landelijke focus). FunX content wordt geproduceerd door Stichting FunX en deze entiteit speelt geen rol in het werven van adverteerders.”

Bron: BM

Bericht delen