Article header image

Cross Media Café Future FM op 10 december in Beeld en Geluid

Radio is springlevend – het medium weet zich voortdurend aan te passen aan veranderende sociale, culturele en technologische omstandigheden.

Het maken van radio en het belang van het medium stonden het afgelopen jaar centraal in een aantal bijeenkomsten rond de viering van honderd jaar radio. Het laatste Cross Media Café van 2019 kijkt vooral vooruit: wat is de toekomst van het medium in een mediawereld die verandert onder invloed van machine learning, kunstmatige intelligentie, big data en voice interfaces? Hoe gaan smart radio, podcasts en visual radio zich doorontwikkelen?

Sprekers:
Bram Bogaerts, medeoprichter van ontwerpbureau Superposition over Castography, een webomgeving om op een vernieuwende manier podcastcontent te ontdekken.

Daan Molenaar, conceptontwikkelaar & projectleider EO over Eerst dit, een dagelijkse bijbelpodcast van EO en IZB via WhatsApp.

David Lloyd over zijn boek Radio Moments, een gids met tips voor het presenteren en produceren van krachtige inhoud voor broadcast en podcast.

Marc Adriani, directeur Radio van Talpa Network, over de strategie van Talpa Radio.

Jurre Bosman, directeur Audio NPO, over de radiostrategie van de NPO.

Liedewij Hentenaar, directeur van Radio Advies Bureau (RAB) presenteert de laatste cijfers in inzichten over de toekomst van de Nederlandse radiomarkt.

Matt Deegan, oprichter en directeur Folder Media, over het succes van Fun Kids, een digitaal radiokanaal dat elke week 300,000 kinderen weet te bereiken.

Iwan Reuvekamp, Audio/Voice Innovation Manager bij DPG Media, gaat in op voice toepassingen bij de Volkskrant en Qmusic.

Joeri Nortier, Product Manager Digitaal bij de FD Mediagroep, presenteert de laatste ontwikkelingen rond SMART Radio-technologie van BNR Nieuwsradio

Cross Media Café Future FM vindt plaats op 10 december in Beeld en Geluid in Hilversum, van 14.00 – 17.00 uur.

Meer informatie en tickets

Bron: Beeld en Geluid/BM

Bericht delen