Article header image

Alberdingk Thijm directeur Keesing Media Group

De Raad van Bestuur van Telegraaf Media Groep (TMG) heeft Philip Alberdingk Thijm aangesteld als nieuwe algemeen directeur van dochteronderneming Keesing Media Group (KMG), uitgever van puzzelmagazines. Alberdingk Thijm is nu nog CEO van de Sky Radio Group (SRG).

Hij blijft zijn nieuwe functie tot uiterlijk 1 oktober combineren met zijn huidige rol bij SRG, in afwachting van een opvolger.

Bij KMG zal Alberdingk Thijm zich richten op verdere internationalisering en op de groei van digitale applicaties. Hij heeft ruime ervaring bij nationale en internationale mediabedrijven: in Nederland werkte hij onder meer bij Wolters Kluwer, PCM en FD Mediagroep, voordat hij drie jaar geleden bij TMG in dienst trad als CEO van SRG, dat sindsdien een sterke verbetering van zowel luistercijfers als rendement liet zien.

“De ervaring en track record van Phillip geven ons veel vertrouwen in zijn vermogen om het succesvolle Keesing internationaal verder uit te breiden en mee te nemen in onze vergaand gedigitaliseerde wereld,” zegt Fred Arp, CFO van Telegraaf Media Groep.

Philip Alberdingk Thijm: “Keesing heeft een geweldige niche gevonden met de puzzelmedia. In die markt zit nog verrassend veel ontwikkelingsmogelijkheid. Zo is er juist sprake van verjonging van het publiek, onder meer door de enorme mogelijkheden die de digitale platformen bieden. En we verkopen nu onze titels in zeven landen in Europa – daar liggen dus nog heel veel kansen.”

KMG heeft ruim 300 medewerkers in dienst, geeft publicaties in negen taalgebieden uit en is marktleider in Nederland, België, Frankrijk en Denemarken en een groeiend marktaandeel in Duitsland, Spanje en Zweden.

Bron: Telegraaf Media Group/Broadcast Magazine

Bericht delen