When one teaches, two learn
Hoe zorgen we dat we klaar zijn voor de toekomst? Door te investeren in het talent van morgen. Daarom is een belangrijke pijler van Banijay NXT om een grote rol te spelen bij het opleiden van toekomstige mediaprofessionals.
Zo zijn we onderdeel van OASIS, een groep van mbo-vakscholen en game-, media- en contentproducenten die zich richt op het opleiden van Nederlandse specialisten in immersive technology. Daarnaast werken we samen met de Breda University of Applied Sciences (BUas) om innovatie in onze industrie te stimuleren.
Als onderdeel van deze leuke en tot nu toe verrassende samenwerking hebben we verschillende studenten van de Master Media Innovation uitgedaagd om innovatieve concepten te bedenken voor een paar van onze superbrands. De vraag: is het mogelijk om gebruik te maken van immersive media om een nieuw en jong publiek te bereiken en te betrekken bij de bestaande superbrands van Banijay? Het antwoord is: ja!
In het voorjaar en de zomer hebben we de eerste inspirerende presentaties gezien, waarbij ook toffe MVP’s werden gepresenteerd. Zo werd het Big Brother-huis in Roblox nagebouwd, creëerden ze een first-person VR-game voor Hunted, en bezochten we de digitale versie van de MasterChef-keuken en ervaarden we hoe je een uitstekende burger kunt bereiden in virtual reality.
Los van het feit dat het, hopelijk, voor de studenten leerzaam is om in opdracht van het bedrijfsleven aan een echte briefing te werken, was het voor ons en onze producenten meer dan inspirerend en leerzaam. En het gaat verder: een van de ontwikkelde projecten is geselecteerd om verder te ontwikkelen en te lanceren.
Een bijzondere samenwerking waarbij wij onze kennis delen en bijdragen aan de toekomst van onze industrie, terwijl we tegelijkertijd toegang krijgen tot unieke skills die de toekomst van onze industrie zullen beïnvloeden.
Naique Tanate
Head of Banijay NXT