Jelle Klerx
PR Manager Qmusic
2020 - week 36

Van een drol een gebakje maken

Als je goed bent in pr, dan weet je hoe je van een drol een gebakje moet maken. Het komt wel eens voor dat ik een journalist bel en roep: “Ik heb NU toch wat leuks voor je! Namelijk…” En dat er daarna iets komt wat niet zo heel erg leuk is.

Dat moet je niet te vaak doen. Want als je te frequent vermomde drollen geeft in plaats van échte gebakjes, dan gaan de gebakjes op een gegeven moment stinken.
De grootste drol waar ik in mijn pr-carrière een gebakje van heb gemaakt was deze: ‘Frizzle Sizzle doet mee aan The Winner Takes It All!’ Je denkt nu: wat? wie? Ja precies, daarom is het ook een drol. Je hebt géén idee waar dit over gaat. En tóch stond het groots in wijlen dagblad Metro.

Frizzle Sizzle klein

Frizzle Sizzle in de betreffende uitzending. Credits: SBS6

Frizzle Sizzle was een popgroepje dat in 1986 meedeed aan het Eurovisie Songfestival met het nummer ‘Alles Heeft Een Ritme’. The Winner Takes It All was een talentenjacht op SBS6 die zich het best laat omschrijven als een recentere versie van de Soundmixshow maar dan zonder Henny Huisman, mét Beau van Erven Dorens en zónder verkleedpartij, volgt u het nog?
Dat zij meededen aan de talentenjacht heb ik met zó veel passie en enthousiasme gebracht bij Metro, dat ik de journalist van dienst, met wie ik een heel goede band had, kon bewegen een artikel te schrijven.

Later bleek dat die persoon nog best wel wat problemen had gehad, nadat de eindredacteur over de redactie had geroepen: “Wie is ‘Frizzel Sizzel’ en wat is dat voor onzin?!”
Toen heb ik me voorgenomen om voortaan niet meer van élke drol een gebakje te maken.

Jelle Klerx
PR Manager Qmusic

De week van Jelle Klerx

PR Manager Qmusic
2020 - week 36