Article header image

MAX Magazine groeit in 2018 met ruim 18 procent

De betaalde oplage van MAX Magazine is in de eerste week van het nieuwe jaar boven de 160.000 exemplaren per week gekomen. Dat blijkt uit cijfers van distributeur Betapress en abonnementenbeheerder Mediacompetence.

De stijging van de oplage gaat onverminderd voort. In 2018 noteerde MAX Magazine een oplagestijging van meer dan 18 procent. MAX Magazine was daarmee wederom het snelst in oplage stijgende blad van Nederland. Directeur Jan Slagter zegt in een reactie: “De inhoud van het blad is afgestemd op de wensen van onze mensen. Elk jaar breken we nieuwe records, nu ook weer met omzet en resultaat. MAX Magazine is in korte tijd voor veel lezers onmisbaar geworden. Ik hoor dat overal in het land en hoop dat deze ontwikkeling nog heel lang aanhoudt.”

Uitgever/hoofredacteur Peter Contant zegt: “Ook in het nieuwe jaar voorspel ik voor MAX Magazine een mooie groei in oplage. De voorintekening van advertenties is voor 2019 al veel hoger dan ooit. We starten volgende week met een groot lezersonderzoek om te kijken waar we inhoudelijk nog verbeteringen kunnen aanbrengen.”

MAX Magazine is het jongste programmablad en lifestyle magazine van Nederland voor de actieve vijftigplusser. Het blad bracht zijn eerste nummer uit in 2013 en is sindsdien het enige in oplage stijgende programmablad van Nederland. Aan het magazine werken diverse bekende Nederlanders mee, onder wie: Emile Bode, Janneke Brinkman, Jan Fillekers, Heleen de Geest, Henk van der Horst, Marc van der Linden, Tineke de Nooij, Peter van Uhm en Jan Slagter.

Bron: Omroep MAX/BM

Terug naar overzicht