Utrechts Sticky Studios op Amerikaanse markt
Gaming is een tamelijk onderbelicht fenomeen in Broadcast Magazine, maar Sticky Studios verdient een uitzonderingspositie. Het bedrijf, met vestigingen in Utrecht en Los Angeles, werkt voor onder andere Disney, Warner, FOX, Nickelodeon en een aantal advertisement agencies en timmert ook in Europa en Azië nadrukkelijk aan de weg.
Daarom tijd voor een gesprek met CEO Jeroen de Cloe in het septembernummer van Broadcast. Sticky Studios is uitgegroeid tot een uniek bedrijf met zo’n 25 medewerkers en bekend van games als Gravity, The Hobbit en 300, stuk voor stuk goed voor miljoenen downloads. Vlak na zijn studie aan de Utrechtse Kunstacademie ontdekte Jeroen de Cloe dat “er in Nederland geen organisaties bestonden die games ontwikkelden met een heldere merk- of consumentenstrategie, dus toen ben ik maar voor mezelf begonnen….”
“We zijn nu met studio’s concreet in overleg om ook rondom televisieprogramma’s games te bouwen,” aldus De Cloe. “Daar zitten hele mooie titels bij. Het voordeel van televisie is dat het langer doorloopt en je de game steeds kunt blijven vernieuwen, waardoor het aantrekkelijk wordt om te blijven spelen. Sterke televisieformats zijn nu populairder dan films. We willen ook graag met Nederlandse partijen in gesprek over games bij televisieprogramma’s en formats. Ik moet er wel bij zeggen dat enige internationale schaalgrootte wel helpt bij het terugverdienen van een investering.”
Het complete interview met Jeroen de Cloe is te lezen in het septembernummer van Broadcast Magazine. Nog steeds geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale abonneeactie!
Bron: Broadcast Magazine