Unbranded geeft kijkje achter de Songfestival-schermen
Het podium van het Eurovisie Songfestival is elk jaar een huzarenstukje vol technische hoogstandjes. Verslaggever Max van den Broek van De Telegraaf kreeg een exclusief kijkje bij het podium om het allemaal van dichtbij te bekijken.
Unbranded, toonaangevend in decorbouw, heeft voor de vierde keer op rij het vertrouwen gekregen van de organisatie van het Eurovisie Songfestival voor de realisatie van het podium. Na eerdere succesvolle edities in Wenen (2015), Kiev (2017) en Rotterdam (2021), werkte Unbranded dit jaar aan een indrukwekkend decor voor het muziekspektakel in Zwitserland.
Het decor voor het Eurovisie Songfestival is gerealiseerd door een team van vakmensen, met in totaal 35 mensen die nauw betrokken waren bij de bouw. Het ontwerp van het decor, dat de basis vormt voor de productie, is afkomstig van Wieder Design.
De focus lag op het hoofdpodium, de green room, de catwalk en de interval acts. Daarnaast verzorgde Unbranded props voor de delegaties. Het decor is in-house geproduceerd op het Media Park in Hilversum. Bekijk de video van De Telegraaf hier. Antoine de Haas, projectmanager van Unbranded, geeft tekst en uitleg over de hele operatie.
Bron: De Telegraaf/Unbranded/BM